Iskolánk – Erasmus+ akkreditált intézményként – 2023. év nyarán a job shadowing típusú mobilitás mellett a Az „Interaktív IKT-alapú, webes és digitális eszközök a hatékony kevert, fordított és kooperatív tanuláshoz” című külföldi továbbképzésen való részvételt is támogatta pedagógusai részére.
Az ötnapos kurzus programjának első napja a résztvevők a közös GoogleDrive-ra korábban feltöltött bemutató prezentációi, ill. a magukkal hozott prezentációk, iskolai weboldalak bemutatásával vette elejét. Az első előadás az Európai Unió oktatási politikáját és stratégiáját, annak akcióterveit mutatta be, melyet a 21. századi – először 2006-ban megfogalmazott, majd 2015-ben újragondolt – kulcskompetenciák és készségek felsorolása követett. Második napon a képzés helyszínét, Vallettát bemutató négyórás séta volt annak kulturális/földrajzi, és történelmi összefüggéseivel. Az itt készített fotók a későbbi napok „taneszközeivé” váltak, mivel a bemutatott IKT platformokba kerültek beépítésre. A várost bemutató séta még közelebb hozta a résztvevőket. Még jobban megismerhették egymást és a kialakult „érdekcsoportok” a további napokon a tanteremben erősítették kapcsolataikat. A kurzus harmadik napján az előadások a „multimédiás tartalmakkal” függtek össze. Videoszerkesztéssel, valamint e-könyvek alkotásával, továbbá képregények beépítésével foglalkoztak a résztvevők. A képzés negyedik napján tanulók értékelésére irányuló platformokkal ismertették meg a pedagógusokat. A kurzus része volt a gondolatfelhő, és on-line kvíz készítése is. Mindezek a platformok interaktív jelleggel lettek beépítve a programba. A megismert multimédiás on-line platformok több alkalmazási célokat szolgálnak. Olvasás, és írás készség gyakorlására a „storyjumper”, „simpleshow” és a „bookcreator” szolgának. Beszédkészség fejlesztésére több videó készítő platform szolgál. Ezek közül az „edpuzzle” és a „flip” terjedt el. Több platform a tanulók értékelésére is megfelel pl. „nearpod”, „padlet”, „kahoot”. Játékos feladatokat könnyen lehet szerkeszteni a „quizlet”, „quizziz”, ill. „wordwall”-on is. A továbbképzés zárónapján – szintén gyakorlatias feladatokkal színesítve a foglalkozást – a résztvevők több tanulói együttműködést fejlesztő on-line játékokkal, digitális eszközökkel ismerkedtek meg mielőtt átvehették a részvételi tanúsítványt.
A kurzus fontos részei voltak a saját digitális eszközzel alkotott egyéni vagy csoportos tevékenységek, melyek keretében a résztvevő pedagógusok együttműködtek és javult úgy az önálló munkára ösztönző-, mint az egymás közötti idegen-nyelvi kommunikációt fejlesztő készség, és digitális kompetencia. A 37 fő résztvevő két csoportra lett bontva. A létszám alkalmas volt a jól összeállított kurzusprogram program kivitelezésére. A képzésen megismert új digitális, és multimédiás platformok jól használhatóak nem csak a természettudományos tantárgyban, de a szlovák és angol nyelvi tanórán is, továbbá tanulók/pedagógusok vezetői szintű értékelésére is.